Vindirekt Finland Oy:n toimitusehdot

Vindirekt Finland Oy:n toimitusehdot

Maksuehdot

Maksuaika 14 vrk netto.

Hinnat

Tuotteiden hinnat sisältävät alkoholijuomaverot, pakkausjätekierrätysmaksut ja Palpan kierrätysjärjestelmään kuuluvien tuotteiden osalta pullopantin ja pullojen kierrätysmaksun.

Tilaukset ja toimitukset

Nettisivujen kautta helposti osoitteessa www.vindirekt.fi tai sähköpostitse vindirekt@vindirekt.fi tai puhelimitse (arkisin 8-15) 09-7745930.

Toimitus Helsingin ja Vantaan alueelle seuraavana arkipäivänä on mahdollinen, mikäli tilaus on tehty ennen kello 10.30

Kello 10.30 jälkeen saapuvat tilaukset toimitetaan perille kahden arkipäivän toimitusajalla.

Mahdolliset yllä mainitusta aikataulusta poikkeavat pikatoimitukset tulee sopia aina erikseen ja niistä veloitetaan pikatoimituslisä 50,00 € (alv 0 %). Helsingin saaritoimituksista veloitetaan 25,00€ per toimitus.

Helsingin ja Vantaan ulkopuolelle tilaukset toimitetaan Postin avulla. Arkipäivisin ennen kello 10.30 Vindirektille saapuneet tilaukset käsitellään ja vahvistetaan Vindirektin toimesta viipymättä. Tilaukset siirtyvät heti varastolle keräiltäväksi ja ne noudetaan saman päivän aikana kuljetusliikkeen toimesta. Vahvistettuihin ja varastolla keräiltyihin tilauksiin tehtävistä muutoksista veloitetaan varastotyön hinta 25,00€ (alv 0%) per tilausrivi. Toimitusaikataulu vaihtelee paikkakunnittain, perille tilaukset toimitetaan pääsääntöisesti kahden arkipäivän sisällä.

*Alkaen 1.6.2022, veloitamme jokaisesta toimituksesta 10€ alv 0%. Yllämainittu pientoimitusmaksu sekä pientoimitusraja poistuvat käytöstä.

Kuljetushintoihin lisätään arvonlisävero. Toimitusaikoihin liittyvät toiveet pyrimme huomioimaan parhaamme mukaan.

Tietoa Postin eri toimitus malleista

Express-paketti

Express-paketit toimitetaan lähettäjän ilmoittamaan osoitteeseen tai Noutopisteeseen Toimitusaikakyselyssä ilmoitetussa ajassa yleisimmillä yhteysväleillä ensimmäisenä arkipäivänä jättöpäivästä lukien ja muuten viimeistään toisena arkipäivänä jättöpäivästä lukien. Tarkemmat toimitusaikalupaukset kullekin postinumerolle löytyvät Postin Toimitusaikakyselystä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetyksen voi noutaa Postin Noutopisteestä ja lähetyksestä toimitetaan vastaanottajalle saapumisilmoitus sähköisesti. Paperinen saapumisilmoitus toimitetaan lisämaksusta. Vastaanottaja tai lähettäjä voi tilata lähetykselle myös maksullisen uuden jakelun. EDI-sanomassa on ilmoitettava aina vastaanottajan matkapuhelinnumero sekä sähköpostiosoite (jos sähköpostiosoite on saatavissa) oikeissa sanomakentissä Postin ohjeistuksen mukaisesti. Myös vastaanottajan nimi- ja katuosoitetiedot on oltava oikein kirjattuna oikeissa sanomakentissä. Katuosoitteen on oltava vastaanottajan virallinen katuosoite ilman lisäyksiä. Lisäpalvelut: Aamuksi 09, Samana päivänä 00, Postiennakko, Särkyvä, LQ Kuljetus, Vaarallisten aineiden kuljetus (VAK), Henkilökohtaisesti luovutettava, Luovuttaminen ilman vastaanottajan kuittausta, Soitto ennen jakelua, Lauantaijakelu, Täsmäpaikkajakelu, Hyllytyspalvelu, Sähköinen ennakkoilmoitus, Käyttökuntoon asennus, Purku tuotepakkauksesta, Purku kuljetuspakkauksesta, Suuri. Monipakettilähetys-hinnoittelu (MPS) on mahdollinen.

Kotipaketti

Posti on yhteydessä vastaanottajaan 1–2 arkipäivän kuluessa lähetyksen vastaanotosta ja sopii lähetyksen toimituspäivän ja toimitusaikavälin. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, vastaanottajalle lähetetään yhteydenottopyyntö. Suurimmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen arkisin klo 21.00 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 16.00 mennessä. Postinumerokohtaiset jakeluajat ovat tarkistettavissa Toimitusaikakyselystä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetyksen voi noutaa Postin Noutopisteestä ja lähetyksestä toimitetaan vastaanottajalle saapumisilmoitus sähköisesti. Paperinen saapumisilmoitus toimitetaan lisämaksusta. Vastaanottaja tai lähettäjä voi tilata lähetykselle myös maksullisen uuden jakelun. EDI-sanomassa on ilmoitettava aina vastaanottajan matkapuhelinnumero sekä sähköpostiosoite (jos sähköposti-osoite on saatavissa) oikeissa sanomakentissä Postin ohjeistuksen mukaisesti. Myös vastaanottajan nimi- ja katu-osoitetiedot on oltava oikein kirjattuna oikeissa sanomakentissä. Katuosoitteen on oltava vastaanottajan virallinen katuosoite ilman lisäyksiä. Lähetykset jaetaan vastaanottajan osoitteeseen. Yhden henkilön on pystyttävä nokkakärryä apuna käyttäen kuljettamaan lähetys perille. Muutoin lähetys puretaan Postin ajoneuvon välittömään läheisyyteen. Palvelu on saatavilla Manner-Suomessa osoitteisiin, joihin on katkeamaton maantieyhteys.Lisäpalvelut: Postiennakko, Särkyvä, LQ Kuljetus, Vaarallisten aineiden kuljetus (VAK), Luovuttaminen ilman vastaanottajan kuittausta, Suuri. Monipakettilähetys-hinnoittelu (MPS) on mahdollinen.

Vindirektin ehdot tuotepalautuksille

Vindirektin toimittamille ja myymille tuotteille ei ole yleistä palautusoikeutta. Poikkeuksena voidaan harkita isoja bankettitilaisuuksia, joiden osalta ostajan on vaikeaa arvioida täsmällistä määrää.

Ostajan tulee sopia ennen tuotteiden toimitusta Vindirektin vastuumyyjän kanssa mahdollisista tuotepalautuksista. Palautukseen voidaan hyväksyä vain avaamattomissa tukkupakkauksissa olevat tuotteet. Avaamattomilla tukkupakkauksilla tarkoitetaan tässä tapauksessa yleensä 6 tai 12 pullon pahvi - tai puulaatikoita, jotka ovat originaaliteippauksin tai nauloin suljettuja. Vindirekt ei voi tuoteturvallisuussyistä ottaa takaisin ostajan avaamia ja uudelleen teippaamia laatikoita. Palautuskuljetuksista tulee sopia ennen toimitusta ostajan ja Vindirektin vastuumyyjän kesken. Helsingin ja Vantaan seudun palautuskuljetuksista Vindirekt Finland Oy veloittaa 50,00 € per kuljetus (alv 0 %). Helsingin ja Vantaan ulkopuolelta palautettavien tuotteiden kuljetuksesta ja kuljetuskustannuksista tulee aina neuvotella erikseen tapauskohtaisesti. Palautuskuljetusten kustannuksista vastaa aina ostaja.

Näytepullot

Vindirekt myy yksittäisiä näytepulloja valikoiman edullisemmista viineistä 20% alennuksella. Alennus koskee myös viinejä, joita käytetään henkilökunnan koulutustarkoituksiin.

Viinin virheet ja reklamaatiot

Reklamaatiot virheellisistä tuotteista pyydetään tekemään kirjallisena Vindirektille.Kuljetuksen aikana rikkoontuneista tuotteista pyydämme toimittamaan valokuvan sähköpostiliitteenä. Ilmoituksessa tulee käydä ilmi viinin nimi ja vuosikerta sekä selvitys virheen laadusta. Virheellisten viinien korvauksesta ja mahdollisesta tuotteen tarkistuksesta tulee aina sopia Vindirektin edustajan kanssa. Vindirektin vastuu tuotevirheistä rajoittuu sellaisiin virheisiin, joita voidaan arvioida olleen tuotteessa jo sen osto/ toimitushetkellä. Tällaisista virheistä tyypillisin on korkkivika, joka on syntynyt jo viinin pullotushetkellä. Vindirekt ei ole taloudellisessa vastuussa sellaisista viinin virheistä, joiden syntyyn on saattanut vaikuttaa osto/toimitushetken jälkeen tapahtuva säilytys/ varastointi asiakkaan tiloissa ja mahdollisesti siitä johtuva laadun vaihtelu tai ongelma. Tällaisia virheitä voivat olla mm. viinin hapettuminen tai pullokohtaiset erot viinin aistinvaraisessa laadussa.